Protihráčova situace

Jak jste již byli upozorněni, zjištění pravděpodobnosti zakončení hry je jen jednou stránkou hry. Je zde také protihráč, který může zakončit hru před vámi. Vyhrát hru znamená, že musíte zakončit jako první. Při hledání nejlepšího zakončení hry, musí počítač vzít v úvahu také protihráčovi tahy. Když vypočítává optimální zakončení, musí projít nejlepší zakončení pro každou možnou situaci, ve které může být oponent. Předpokládáme, že oba hráči jsou podobné úrovně.

Protože je to celkem zajímavé, dovolte mi předvést jak to vše počítač propočítává. Vezměme příklad, kdy hráč kategorie profesionál má 90 bodů a tři šipky v ruce. Oponent stejné kategorie má 123 bodů. Kombinace T20-D15 je pro hráče jednodušší ( pravděpodobnost 47,8% ) než třeba T18-D18 ( pravděpodobnost 46.5%), protože pokud trefí single 20 stále mu zůstává šance na poslední šipku strefit střed ( 20-20-50 ).

Oponent stejné úrovně je na 123 bodech a zakončí hru v příštím kole s pravděpodobností 24.3%. To znamená, že hráč má stále šanci vyhrát v dalším kole s pravděpodobností 75.7% (100%-24.3%). Takže hráč vyhraje ( v příštích dvou kolech ) s pravděpodobností 78.5% (0.478+0.757ˇ0.405) když bude zkoušet T20-D15. Protože pravděpodobnost pro volbu T18-D18 je ale lepší 79.7% (0.465+0.757ˇ0.438), v této situaci je lépe pro hráče mířit na T-18.

Jednoduché, že !

Napsat komentář